Jitske in Suriname

Een parel in Gods hand

Een parel in Gods hand

Je grote bruine ogen staren me angstig aan.
Liefde of geborgenheid, de woorden zijn zonder betekenis voor je.
Hoe zou je ook kunnen weten wat het inhoudt?
Om je heen worden kinderen geestelijk en lichamelijk kapot gemaakt.
Liefde? Veiligheid? Het enige woord waar jij de betekenis van weet is angst.
Angst, dat je je huiswerk niet goed hebt gemaakt,
Angst, dat je de som op het bord niet goed uitrekent,
Angst, dat je het verkeerde schrift hebt meegenomen,
Angst, dat je kleren niet schoon genoeg zijn,
Angst, dat de juf het deze keer op jou gemunt heeft...

Ik overspoel je met alle liefde die ik je maar kan geven.
Elke letter die je schrijft is de mooiste letter die ik ooit heb gezien!
Elke geschreven zin verdient een sticker!
Alle sommen die je maakt zijn goed!
Jij luistert het beste van alle kinderen!
Het slimste kind van de klas? Dat ben jij!

Ik weet het,
Je schrijft de letter k in spiegelbeeld,
De zinnen in je schrift zijn onleesbaar,
4+6 is geen 34,
Je bent niet stil tijdens mijn uitleg,
De lesstof van groep 4 is veel te moeilijk voor jou..

Maar toch, ik ben trots op jou!
Jouw mooie bruine ogen,
Je lieve lach,
Je doorzettingsvermogen,
Je zorgzaamheid..

Weet je, dat de Vader je kent,
Weet je, dat je van waarde bent,
Weet je, dat je een parel bent?
Een parel in Gods hand!

Jij bent bijzonder!
Je bent een parel in Gods hand!

Reacties

Reacties

Suus

Mooi geschreven Jits! ;) Houd nog even vol daar!

leafs

ah kuiper

Bedankt Jitske, je zet in mooie woorden de gebrokenheid neer die je in deze wereld zo intens ervaart.
h gr Bert K

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!